Vanliga frågor

Har ni alla varor i lager?

Vi strävar alltid efter att ha samtliga varor i vår webbshop i lager för omgående leverans, men vissa fall kan varan ha tagit slut. Antigen så kan du vänta på att varan kommer tillbaka i lager igen, eller så kan du söka efter en av våra utvalda återförsäljare i vår "Hitta butik" sökfunktion och se om den finns hos dem. Julbelysningen är en säsongsvara och finns endast att köpa under viss tid på året. 

Hur mycket kostar frakten?

Fraktkostnaden styrs av vilken transportör du väljer i vår leveranscheckout. Här kan du välja mellan: 

Hur levereras varorna?

Våra produkter paketeras omsorgsfull i väl emballagerat paket. I paketet, förutom dina varor medföljer retursedel och blankett för eventuellt byte och retur. Du får avisering digitalt via mail och SMS från oss, via Klarna om när och var ditt paket kan hämtas ut. 

Var är min leverans?

Medans du väntar på att få hem din leverans från oss kan du alltid spåra ditt paket. Det gör du genom att...

Jag vill skicka tillbaka en vara - hur gör jag?

Du har alltid 30 dagars öppet köp och ångerrätt. Är du inte nöjd med ditt köp går det bra att skicka tillbaka din vara genom att följa instruktionerna som medföljer leveransen. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera din vara, dock gäller inte returrätten om du bryter förseglingen på lampskärmarna. Varan och dess originalförpackningen ska vara hel och i säljbart skick. Varan du väljer att returnera ska packas  i medföljande originalförpackning och med emballage. Ange returorsak på den medföljande blanketten. Klistra den medföljande retursedeln över den gamla adressetiketten på den yttre förpackningen. Paketet lämnas in hos samma transportör du tidigare hämtade ut din försändelse. Returfrakten betalas av dig som kund om du ångrar ditt köp. Vid retur av hela eller delar av din aktuella order återbetalar vi varans belopp med avdrag för returfrakt på 49 SEK.

Hur gör jag för att byta en vara?

Självklart kan man ibland köpa fel storlek eller vill ha en annan färg på sin vara och då kan du välja att kostnadsfritt byta till en annan vara. Så här gör du:

Hur gör jag en reklamation?

Om en eller flera av dina varor har skadats i transporten eller inte fungerar som de ska ber vi dig ta ett foto på skadan inklusive förpackningen och maila bilden till oss på reklamation@wattveke.se. I normalfallet skickar vi en ersättningsvara tillsammans med en returfraktsedel som du använder för att kostnadsfritt skicka tillbaka den defekta varan. Det kan även bli så att du får kassera varan. Vi står för alla kostnader i samband med en reklamation, både frakten för ersättningsvaran och för att få tillbaka den defekta delen.

Vad gör jag om mina varor har skadats eller gått sönder i transporten?

Om en eller flera av dina varor har skadats i transporten eller inte fungerar som de ska ber vi dig ta ett foto på skadan inklusive förpackningen maila bilden till oss på reklamation@wattveke.se. I normalfallet skickar vi en ersättningsvara tillsammans med en returfraktsedel som du använder för att kostnadsfritt skicka tillbaka den defekta varan. Vi står för alla kostnader i samband med en reklamation, både frakten för ersättningsvaran och för att få tillbaka den defekta delen.

Jag behöver en längre sladd på lampan?

Alla våra produkter kommer antingen med en fast lampsladd vars längd anges i produktbeskrivningen. Köper du en taklampa som behöver kompletteras med ett takupphäng är den sladden 2 meter. Önskar du en längre sladd köper du lampskärmen eller taklampan utan takupphäng och löser en längre sladd genom en elektriker eller elfackhandel som kan erbjuda ett takupphäng med sladd över 2 meter. 

Hur blir jag återförsäljare av Watt&Vekes produkter?

Wow, vi är så glada över att du tycker om våra produkter och vill bli en Watt&Veke återförsäljare. Vänligen maila in till vår kundtjänst info@wattveke.se eller fyll i kontaktformuläret under Kontakt och öppettider. Skicka in din förfrågan med företagsuppgifter så hjälper vi dig vidare. Har du en butik i Norge vänligen vänd dig till vår agent Sara via mail sara@atterdag.no eller är butiken i Danmark kan du vända dig till Maja via mail mj@new-mags.com. Stort tack och hoppas vi hörs mer framöver! 

Hur blir jag återförsäljare av Watt&Vekes produkter?

Wow, vi är så glada över att du tycker om våra produkter och vill bli en Watt&Veke återförsäljare. Vänligen maila in till vår kundtjänst info@wattveke.se eller fyll i kontaktformuläret under Kontakt och öppettider. Skicka in din förfrågan med företagsuppgifter så hjälper vi dig vidare. Har du en butik i Norge vänligen vänd dig till vår agent Sara via mail sara@atterdag.no eller är butiken i Danmark kan du vända dig till Maja via mail mj@new-mags.com. Stort tack och hoppas vi hörs mer framöver! 

Hur blir jag en Watt&Veke ambassadör?

Vi älskar att se våra belysningsprodukter i sociala medier! Är du intresserad av att starta ett samarbete med oss hör av dig till vår digitala kommunikatör linda.carling@wattveke.se eller via DM på Instagram och Messenger via Facebook. Du hittar även oss på Linkedin, Youtube och Pinterest. Fortsätt inspirera och dela!